marți, 7 februarie 2012

O rugăminte am

     Una singură.
     I-aş ruga pe toţi cei, care, deşi n-au vârsta "corespunzătoare", spun că era mai bine în anii de până în '89, să meargă să imite statul la cozi, dimineaţa devreme, pe vremea asta. Să se gândească un minut, cum e să mănânci pe "raţie". Să se gândească un minut că presiunea asta mică, aşa cum e acum, la gaze, pe-atunci, de mult prea multe ori, lipsea cu desăvârşire.
     A fost şi n-a fost, precum în fiecare epocă e şi nu e.

    Îmi lipsesc şi mie multe, din acea vreme, dar mi-aduc aminte şi de multe altele, nu prea plăcute.
 
Jean Moscopol - Foaie verde de cartela
   

P.S- mă numă printre copiii,care pe vremea aia, chiar n-au dus-o chiar greu. Recunosc, că nu mâncam supă de pui, numai Duminica, şi  nu beam Pepsi, doar la sărbători. Din contră, făceam nazuri la ripile de pui şi spuneam că p-alea să le mănânce alţii, că n-au carne şi sucul era cumpărat cu lada de 24 de sticle. Plecam în plimbări la Paltinu, în cursul săptămânii şi multe altele. (astea nu-s pentru laudă, ci pentru a evidenţia faptul că eram tot copil, pe vremea aia.Un copil, chiar mai mare decât cei, care acum îşi doresc acea vreme).
P.S2- şi cred c-acum doar o dictatură va mai putea schimba

2 comentarii:

madMe spunea...

Eu nu îmi aduc aminte mare lucru de pe vremea aia, aveam 5 ani în 89. Așa că nu am de ce să îmi dau cu părerea. Ăia care o fac cred că zic și ei ce au auzit pe acasă. Mă gândesc...

Fetita Junglei13 spunea...

@madMe- nici eu n-am prins prea mult,doar 12 ani,dar stiu ca mergeam la Buresti dupa mancare,mergeam la Slobozia la un restaurant,mergeam la "complex" sa iau uleiul varsat si restul de ratie,mergeam dimineata de la 3-4 la coada,la Hale si tin minte multe,pe care le faceam,atunci.Am avut o copilarie foarte frumoasa,dar mi-aduc aminte si de astea.D-aia nu-nteleg de ce tineri,care au aum 20-22 de ani, imi spun ca era mai bine,atunci.