duminică, 12 februarie 2012

Bună ziua le-am dat, bună ziua mi-am dat

         Dac-ai crescut la sat, te-au învăţat de când ai prins grai, că-i musai să saluţi pe toată lumea. Nu, nu despre Orăşelul Copiilor şi "săru'mâna-bună seara", am să spun, c-am mai zis-o, ci despre alta.
         Mai întâi, aş vrea să ştiu, de ce se spune că dai bineţe la gâşte. De ce nu şi la vrăbii, la cai, la porci sau alte arătănii? Ce au gâştele mai special? În copilărie, de câte ori auzeam expresia, mă-ntrebam multe. Mai întâi, că în zona mea, nu prea avea lumea gâşte şi mă gândeam că poate la Mălăieşti, la mamaie, o fi altfel, s-or purta altfel cu gâştele. Nu, m-am convins, de atâtea ori şi-atunci apăreau celelalte dileme.Mi s-a spus de atâtea ori, că-ntr-o bună zi, am să dau bineţe, gâştelor, încât aproape c-am făcut-o. Zilele trecute, camuflată bine, în drum spre serviciu, ajung în dreptul unei case şi nu ştiu ce am avut în cap, dar m-am trezit dând bineţe, unor porţi, care se-nchideau automat. Azi, când m-a rugat cineva, să-i iau o cafea de la un aparat, nu ştiu ce-am avut în cap, c-am trecut p-acolo de vreo câteva ori, în ultima vreme, dar m-am trezit zicând "Bună ziua domn' doctor" unui mulaj din carton.
        Ajunsei cum spunea cineva sau astea-s ...cine le mai ştie numărul...semne, de înaintare în vârstă.
        Şi, totuşi, de ce să dă bineţe numai gâştelor?

2 comentarii:

madMe spunea...

Mai ciudat era dacă îți răspundeau porțile și mulajul :))

Fetita Junglei13 spunea...

@madMe- da :)).La asta nu ma gandisem.