duminică, 12 februarie 2012

Aberaţii, gospodari şi "oameni amărâţi"

      "Cine are părinţi, pe pământ nu în gând" ar face orice, să-i ţină pe pământ. Părerea mea. Tocmai d-aia mi se pare mai mult decât aberantă, "ştirea" spusă de un reporter "...copii, care au fost nevoiţi să-şi ia părinţii la ei până la îmbunătăţirea vremii". Poate, doar mie mi se parea aşa, deşi nu cred, dar aberante mi s-au părut şi următoarele:

-"am auzit că aţi plătit oameni, ca să daţi zăpada"- "păi, am plătit să o dăm jos de pe casă". Apoi, cam ce dorea domnişorul/domnul reporter, să vină statul să-i de omului zăpada jos, de pe casă? Că, după tonul omului, dânsul nu vroia asta, ci era chiar conştient.
- "mama dvs făcea plăcinte, dvs zâmbiţi de când am venit noi"- "păi, aşa facem de obicei şi, dacă am plânge, s-ar rezolva lucrurile?". Apoi, zău, că-l înţeleg şi pe domnul şi-s de aceiaşi părere, dar nu-nţeleg de ce se mira reporterul.
     În schimb, am auzit aberaţii si de cealaltă parte:
"ne-a prin pe nepregătite, nu avem lemne. După primul viscol, aşteptam să se topească zăpada şi mergeam să luăm"- e Iulie şi nu ştiu eu??!?!
- "n-a venit nimeni să ne ajute, nimeni, dar ştiam că o să fim primii afectaţi. Oricât de blândă ar fi iarna, noi suntem mereu afectaţi, că suntem la maarginea satului şi viscolul o aduce la noi". Zău, dacă pricep. Dacă ştia că-n fiecare an are probleme, de ce nu a adus o îmbunătăţire gardului (cine ştie, pricepe)?!?!
      Dacă aş fi lăsat zăpada, care s-a aşezat pe lângă pereţii casei, de fiecare dată, când a picat, acum ar fi fost o bază de gheaţă şi-o zăpadă de câţiva metri, dar n-am aşteptat să vină "statul" ca să-mi dea zăpada la o parte. Am în curte (nu grădină), dealuri de zăpadă, dar pe cea de lângă casă şi de pe anumite acoperişuri, am dat-o la o parte.
       Am scris toate astea de dimineaţă, dar n-am mai apucat să le postez, din motive tehnice si-apoi personale. Am fost plecată între timp, la vreo 20-22 de km depărtare de casă. Din ăştia 22, vreo 4-4,5 km i-am parcurs pe jos, restul cu diverse maşini. Ei bine, şi la dus şi la-ntors, n-am văzut decât 4 oameni, care-şi îndepărtau zăpada. Patru oameni, undeva într-o periferie, mai mult spre câmp. Şi nu vorbesc de zăpada de pe trotuarul din faţa porţii, ci de zăpada din curte.
      Zilele trecute mergând pe stradă şi privind la cer mă tot gândeam "oare, ce aşteaptă oamenii? Cine să vină să le dea zăpada sau ţurţurii, jos de pe acoperiş?". Şi nu mă refer aici, la oamenii de la oraşe, ci la gospodarii de la sate. Încă o dată zic, dacă n-aş fi scos zăpezile, de până acum, aş fi avut în curte zăpadă, care sigur ar fi ajuns aproape de acoeprişul unei case (şi nu doar eu, ci şi vecinii).
      Uite dovadă de oameni gospodari:
Poza-i de la o firmă oarecare, zilnic apărea ceva nou, âine cred c-am să văd un ex-burlan. Cine e de vină? Statul? Domnul? Vremea?
Şi că gospodarii firmei sunt mii de gospodari la sate.
P.S- Sâmbăta trecută, când mă duceam spre magazin, mă tot uitam în jur şi-mi spuneam "s-a trezit, nu s-a trezit" şi tot aşa. De ce? Pentru că unde vedeam pârtie făcută, mă gândeam că da, unde nu, mă gândeam că-s la tv sau încă dorm. Când am revenit, mi-am dat seama că nu-i chiar aşa. Un bărbat tânăr, care-n dreptul casei lui, n-avea pic de potecă, făcea pârtie câteva cae mai jos şi din spusele lui, făcuse şi la alţii. De ce? Pentru că la el, nu-l plătea nimeni să facă, dar la alţii, primea recompensă. Ăăăă? Cine e vinovat acum, că "amărâtului i s-a rupt o aplecătoare"?
      De multe ori, omul ajunge în situaţii limită mai mult din vina lui.

2 comentarii:

madMe spunea...

Sunt de acord cu tine, omul și-o face cu mâna lui. Sau mă rog, nu și-o face că deh, e mai ușor să stai să aștepți să facă alții...

Fetita Junglei13 spunea...

@madMe- si apoi se plange sau se plange-n timp ce i se-ntampla.Sincer, mi-e lehamite,de multi oameni cunoscuti (pentru mine).