luni, 7 noiembrie 2011

Castane şi castane

Cred că mai am zeci de poze cu şi despre castane, dar eu nu, eu făcui una acum :))

Doi: mă dreg, ce-i bun, afectează, dacă e prea mult. Mă dreg cu "un sifon" de vişine. Ştiu că mergea mai bine cu must, dar s-a terminat la pastramă.
Trei: neindicat femeilor însărcinate
Patru: castane. Reţete cred că-s zeci, eu nu ştiu decât una, rămasă prin memoria piticilor, de pe vremea tataielui.





Alooo, dacă ai dat fuga la castan reţine:
nu toate sunt comestibile. Prima poză face parte din categoria necomestibilelor,a celor din care tot tataie făcea o alifie/pomadă, etc  pentru piele crăpată. Nici eu nu le-am luat de la castan, ci de la supermarket. Încă n-am elucidat misterul de unde le procura tataie p-astea comestibile.
musai, dar musai să le crestezi măcar o dată înainte de a le coace. Dar dacă nu vrei, să ai pregătit varul.
cele mai bune sunt  cele coapte la jar. Momentan nu am ajuns la faza de jar, dar iarna va fi lungă, castanele sunt puse la păstrat.
Sănătate!
P.S- unu nu am scris nicăieri.

6 comentarii:

Mihaeladm spunea...

atunci o sa adaug eu un unu :
am de un an deja o punga de nepretuite din astea in bucatarie (luate de la supermarket)
maica-mea nu vrea sa le faca din pricina pe care ai spus-o si tu, iar de crestat nu vrea pe motiv de risc crescut de accidente :(
familia mea !

iculici spunea...

daaaaaaaa ... castaaanee...
coapte am mâncat anu'ăsta pentru prima dată. fierte le mănânc de obicei. toamnă de toamne. de la mătușa mea vin, din Baia Mare. la fiert tre' să stea muuult-mult, așa că le ia mama la serviciu și la fierbe. mi-au plăcut și coapte și-mi plac și fierte.
castanee ... daaaaaaaaa...

:)
PUP.
CU DRAG,
.

Fetita Junglei13 spunea...

@mihaeladm- daca nu le crestezi,sa vezi atunci alte accidente.Puneai castane necomestibile in foc,cand erai mica?Daca da,sa stii ca efectul e acelasi.
@iculici- ma scuzi,nu-s toti pilosi ca dumneata :P

madMe spunea...

Castaneee ... yuummy :P

Fetita Junglei13 spunea...

@madMe- pofta buna,pentru cand oi manca :)

mihaeladr spunea...

Eu nu am mancat castane pana acum ca nu am agasit. Cand oi veni la Ploiesti poate imi aduc aminte sa te intreb de unde le-ai luat ca pe aici nu am gasit. Am gasit in schimb piure de castane