sâmbătă, 26 decembrie 2009

Cocktail de salate

Daca pana acum cateva zile, am crezut, ca au bagat cel mai ieftin orez din lume, pe pietele si-n supermarketurile din Romania si-au dat navala chinezii, altfel nu-mi explic imbulzeala si nebunia, acum am realizat ca unii oameni sunt irecuperabili. Ei sufera de sindromul bagat la mat, mai ceva, decat porcul pana-n Ignat, fixarea tavanului cu privirea, doar doar va pica vreo musca ceva, daca Mosul tot nu a sosit, butonatul telecomenzii si mai ales datul normei peste cap, in contractul semnat cu Mos Ene. Mintea imi debiteaza intrebari peste intrebari, oare oamenii mananca doar de sarbatori, oare dorm doar de Craciun, oare sucul are alt gust acum? Oare sunt nebuna? Hai las' ca la ultima stiu raspunsul. Mi-am avertizat parintii de mult "din doi ca voi nu putea iesi unul zdravan, unul mai nebun, da, deci iata-ma". 

Da, a venit Mosul si la mine, desi i-am zis ca n-am fost cuminte, a venit si Moasa si mi-au dat lacrimile, au venit chiar si rudele in vizita, ce-i drept cam 0,20 %, ca, daca veneau toti, pleseneam de ras. Intai au sosit ale mamei si-atunci am ras prima data. Stai, ca nu de rude, desi intre noi ne permitem orice, ci de expresia mamei "eu v-am zis ca a cantat frasca". Nu stii ce-i aia frasca? Nu-i bai, nici eu n-am stiut prima data, acum zeci de ani, nici ei nu stiau azi, frasca e cotofana, dar mama o tine pe regionalismul ei. Pana s-au dezmeticit ei, ca eu sunt tot eu, yo le-am zis ca intre timp mi-am facut operatie estetica, sa ma transform in Batman, dar nu mi-a reusit, hop si-ale tatei. Bun asa, scaune mai aveam, cu mancarea si bautura stateam bine, chiar era in lucru o ciorba de fasole. Da, ai citit bine, ciorba de fasole, cand altii inca fierbeau caltabosul, noi dadeam cu fasolea-n oameni. Ne-am gandit noi, ca-i buna, elimini caltabosul mai usor. Acusi, da-i sa  le punem oamenilor pe masa ceva, ca nu era de ajuns doar fata de masa si ce-i zic mamei "auzi, dar ia zi-le tu tot ce avem si vezi daca vor ceva, ca eu nu intind degeaba". Sincer, nici eu n-am crezut c-o face, dar n-au trecut doua minute si-am auzit-o "aloo, liniste (era mai ceva, decat C.N in ultima lui cuvantare), noi dispunem de ..., salata de boeuf nu avem, ca nu mananca astia si-a zis fiimea sa nu mai fac tone, pe care sa le arunc apoi, prajiturile nu-s facute de noi, deci puteti manca linistiti, specilitatea casei-vinul de coacaze rosii, produs de tatal copiilor mei (deci sa nu mai avem discutii, tata e tata, a recunoscut si mama), zeama de varza, muraturi si alte cele, pe foc o ciorba de fasole, daca vreti va face si un meniu repede, dar voi sa spuneti ce doriti, ca daca e nevoie mai luam de la vecini". Nici replica tatei nu s-a lasat asteptata "porc am avut doar unul, sunt inca in viata si purcica n-am sacrificat-o, ca ea v-a zis meniul". Ce va spuneam, asa parinti, asa copii, eu deja ma gandeam cum or sa-mi ceara cine stie ce exotice si trebuie sa dau iama prin averea vecinilor. Ce-i drept, mama n-ar fi avut curaj, daca ar fi venit si inaltime sa, varul prin alianta, s-ar fii jenat sigur. Inaltimea sa a aterizat in neamul asta de oameni trazniti, tocmai de la Husi si-i spunem asa, pentru ca are 2, 07 m. La inceputuri, cand sosea pe la noi, vorbeam doar cu braul lui, pana se aseza, ma durea gatul sa ma uit la el. Mintile noastre perfide, gandesc de mult, ca vara mea ii ajunge exact pana unde trebuie, ea are 1, 55m. Iar am dat-o dintr-una intr-alta si-a iesit un cocktail de salate. Daca va intereseaza ce au servit? Bineinteles ca toti au dorit doar specialitatea casei, sucuri si cafea.

4 comentarii:

Lillee spunea...

:)) Am ras de am lesinat. Dar acum mi-am revenit.
Super familie ai, pot sa vin si eu?:D

Fetita Junglei13 spunea...

@Lillee-Oricand doresti :)

Ela spunea...

Bestiala familie...sanatosi sa fiti, chiar am ras cu pofta, mersi ca mi-a descretit fruntea...

Fetita Junglei13 spunea...

@Ela-multumesc.