duminică, 20 decembrie 2009

20 Decembrie

Ignatul, sau ziua, in care putem fi cu toti criminali. Or sa-mi sara in cap, toate asociatiile guvernamentale, non guvernametalei si cu alte denumiri, de protectie a animalelor, dar pentru mine taierea porcului (cel cu 4 picioare, je nu estem Elena Carstea) e un lucru firesc. Nu ma pune sa fac injectie unui om, sau altceva asemanator, nu pot, desi in ultima vreme am cam fost Smurd-ul oamenilor, carora le vine rau, la serviciu. Nu ma pierd, nu ma panichez (imi doresc sa cred, ca-n nicio situatie), stiu ca asa e mai rau, dar la taiatul porcului am asistat de cand ma stiu. Tin minte, ca mama si soramea, stateau cu perna pe urechi sa nu auda, eu ma urcam pe tot ce puteam, pentru a privi. Dupa ce-l injunghiau, nu mai scapau, ma scoteau afara, participam  la tot, lectiile de anatomie, le-am primit intai acolo. Recunosc, ma atragea baioneta (arma crimei), era din 1877, chiar de la razboi, dar n-aveam voie s-o ating macar, mamaie s-a taiat o data, a luat semnul cu ea si dincolo. Desi toti se asteptau, ca dupa ce ma urcam pe el si deja spuneam celebra fraza "sa-l mancati sanatosi", sa ma reintorc in caldura casei, nu vroiam, nu-mi scapa nimic. 

E sadic, tot ce-am scris, nu? Tocmai d-aia n-am sa pun poze, nici cu taiatul de la noi, nici de pe alte meleaguri. 

Am vazut acum vreo 2 saptamani un film, cu-n porcusor, Wilder, ce-si dorea sa prinda zapada. Am plans cu lacrimi de crocodil, de mistret si toate animalele la un loc. Sunt cretina, nu? Nu plang cand vad pe viu si plang pentru un film?! Deja-i tarziu, nu ma mai pot schimba, oricum am plans pentru mesajul filmului. Prietenie si sacrificiu. Era o paienjenita, Charlotte, care pentru a-i oferi lui Wilder, zapada, a facut o multime de nazbatii, sfarsind prin a face un sacrificiu, viata ei si a propriilor pui, 567 la numar. Ea a sfarsit, ei au scapat, Wilder nu si-a uitat amica. Oare cati dintre noi ar fi capabili, de un asa sacrificiu? Oare cati am sacrifica si ce, pentru visul unui prieten?

Gata, cu aberatiile, zbor spre serviciu, azi e Igantul.

P.S- Daca ceea ce am scris, ti se pare sadic, te anunt ca: toba, caltabosul, carnatii, friptura nu ti le aduce Zana Maseluta, nu Mos Craciun, nu spiridusii padurii, nu Fat Frumos sau Ileana Cosanzeana, nu. Nici nu sta nimeni de vorba cu porcul la o tuica fiarta si-i spune "ba, te tai, asta e, bucura-te o sa fi mancat, de nu stiu ce vedeta", sau altuia" Ghita hai ba, aseaza-te aici, eu te-ntep si Maria te manaca apoi".Intr-un fel sau altul toate incep, asa cum am descris mai sus.

5 comentarii:

iculici spunea...

VAAAIIIIIIIIIIII... MI-AI SPULBERAT VISELE, SCUMPA! ... EU CREDEAM CA ILEANA COSANZEANA VINE CU CHISCA :(( :((
LA NOI, LA CALTABOS SE ZICE CHISCA.

:-S

PUP.

bibi spunea...

baa:o si eu am vazut filmu:o doamne...era dragutz:x si scrisese paianjenul ala pe panza...k e un porc special:))

bibi spunea...

aaa deci daia nu a vrut porcu lu MI sa se tranteasca jos k sa ramana fara cel mai frumos dar ....VIATA....k visase cutitu?:))aa...da da k parca asa imi zisese si GGG(adik tata)

Lillee spunea...

Nu mai stiu unde am auzit sau cine imi povestea ca un domn din nu stiu ce tara a spus ca suntem un popor de ciudati: pai cum sa mancati piele de porc?

Fata cu ochi verzi spunea...

şi eu aproape că am plâns la filmul ăla :))