luni, 14 decembrie 2009

Eu nu aduc ofrande

Cum nu aberez ceva, pe aici, cum se nasc intrebari, in mintea unora, intrebari, ce au toate acelasi subiect, maritisul: "te maritasi, de nu ai mai scris pe blog?". Ete ca nu si nu-nteleg, care-i legatura, precum nu inteleg de ce sa renunti la viata ta, atunci cand te mariti/ insori? Mda, am spus-o mereu, celor ce ma stiu, nu inteleg de ce dupa ziua in care ai zis faimosul sau fatidicul Da, ar trebui sa renunti la tine, are trebui sa va inchideti in casa, sa renuntati la viata de dinainte, ar trebui sa iti placa lucruri, ce inainte le detestai, doar de dragul ei/lui.

N-am scris, pentru ca nu am vrut eu, am ales sa fac ceva demolativ, nu vreau constructiv, o las in seama firmelor, ce se ocupa cu asa ceva. Si-n demolarea mea, l-am distrus pe Eminescu si-ale lui poezii:"Reia-mi al nemuririi nimb/ Si focul din privire/Si pentru toate da-mi in schimb/ O ora de iubire" sau "O ora sa fi fost amici/ Sa ne iubim cu dor/S-ascult de glasul gurii tale mici/O ora si sa mor/".Pana aici, nimic tragic, doar ca am trecut in mod brutal la Banica si-al lui Craciun "Atat mai vreau/ doar un Craciun cu tine" si-n mod si mai brutal, as spune chiar prea prost si pentru mine, la melodia asta, ce o stiam in varianta lautareasca, descopar cu stupoare, ca acum e doar manea, dar aceeasi tema "as da toate zilele pentru-o ora de iubire pentru-o ora de amor". Lasandu-l pe Banica de o parte, ma intreb, pentru ce e sacrificiul, pentru dragoste sau din dragoste? Si oricat m-as gandi, raspunsul nu-l gasesc, pentru ca din dragoste nu te sacrifici, faci totul de placere, sau cel putin asa cred eu. Iubesti si nu ceri nimic in schimb, daruiesti si tot nu ceri nimic in schimb, ierti si speri ca totul va fi bine, pentru ca oricat ai nega si tu ai gresit. Si nu ma refer aici la vreo greseala anume, nu, greseala poate fi si un cuvant spus intr-un anumit fel, dar inteles altfel. Aaa, dar sa nu uit, sacrificiul pentru dragoste il faci cum? Mie-mi miroase a egoism si atat, precum spunea si Tolstoi "sunt doua tipuri de femei, una staruie doar asupra drepturilor sale si aceste drepturi sunt dragostea ta, pe care nu i-o poti da, iar cealalta iti jertfeste totul si nu iti cere nimic. Ce e de facut? Cum trebuie sa te porti? Iata o drama ingrozitoare".

Si uite asa iar am ucis romantismul, dar nu-i bai, ca nu e prima data si poate, daca faci un sacrificiu un pic mai mare, primesti si-un bonus, o ora jumate.

Niciun comentariu: