luni, 7 decembrie 2009

Sfanta Filofteia

7 Decembrie- crestinii ortodocsi sarbatoresc azi Sfanta Filofteia- Ocrotitoarea Tarii Romanesti. Nu se stie cu exactitate, daca era din neam de romani sau de bulgari, numele sau traducandu-se prin "iubitoarea de Dumnezeu". Una din indatoririle ei era de a duce mancare tatalui ei, dar intalnind in cale saraci, ea le impartea din mancarea aceasta.Intr-o zi, pe cand avea 12 ani, tatal ei afland asta, a lovit-o cu o barda, ranind-o grav la un picior. De atunci, Mucenita si-a inchinat viata lui Dumnezeu.

In traditia populara, se spune ca ea este o sora mai indepartata a Sfantului Ilie, de aceea i se mai spune si "aducatoarea de ploi", ca este ocrotitoarea copiilor si a fetelor, pe care le ajuta sa se casatoreasca si sa duca o viata linistita.

Sunt melodii, ce-mi plac si care ma duc cu gandul la Filofteia, de cand ma stiu, desi o Filofteie a murit in anul nasterii mele, povestea mortii ei, in cantecul acesta

Poate ca nu ti-am aratat indeajuns cat te iubesc, poate ca nu m-ai inteles, poate ca multe, dar pentru tine "tanti Fili, fai fata, as ... (si-aici sper ca stii, sper ca simti), precum si pentru ea, o alta Filofteie, as fi "deraiat trenul", desi Michiduta ma deranja si ma facea sa plang.

"Fai fata, pentru tine, cu mult drag, de la mine. La Multi Ani":


TUDOR GHEORGHE - Mama coace paine (versuri Grigore Vieru)


4 comentarii:

Lillee spunea...

Habar nu aveam ce sarbatoresc romanii azi...rusine sa-mi fie :D

un coleg spunea...

Fata cu jungla foarte tare, am citit tot blogul si esti super tare.De ce ne inseala aparentele?Ce dracu cauti sa lucrezi cu noi?Jos palaria,esti mult mai sus decat multi dintre noi.

iculici spunea...

SCUMPA, TE PUP ACRISOR. ;)

>:D<

Fetita Junglei13 spunea...

@Lillee- nici eu nu stiu multe,nu trebuie s iti fie rusine.Poate ca,daca n-as fii avut motive,nici eu nu stiam :)
@iculici- acrisor, exact cum imi place. >D<