marți, 22 decembrie 2009

Daca ai putea, ce ai lua?

Pe cand aveam 12, exact in perioada asta, ma pregateam de vanatoare, faceam arcuri si sageti, impreuna cu MIRC, in fata curtii. Tin minte, ca nu era zapada si la un moment dat a iesit pe strada, un el, student venit acasa, in vacanta, ce a strigat "gataaa, l-au dat jos pe Ceausescu". Am crezut initial, ca-i nebun, ca i s-a urat cu binele, stiam ce se intampla la Timisoara, auzisem la Europa Libera si Vocea Americii, stiam de la Dili si Dili ce fusese si la Brasov cu ceva ani in urma. Stiam multe, dar mai presus de toate stiam, ca nu ai voie sa vorbesti despre asta. La indemnul lui am dat drumul la radio, nimic, era doar muzica si ne-am continuat amandoi de mesteritul nostru. Eram copii, dar ceva nu ne lasa si-am dat drumul radioului iar, mi-amintesc ca cineva spunea "dupa 45 de ani de comunism ..." Ne-am oprit la tv, mancam banane verzi, stateam cu arcurile langa noi si urmaream ce se inatmpla. In nebunia noastra (de care am dispus mereu) am rupt toate portretele din carti si le-am pus la tinta, am dat foc carnetelor de partid, ale parintilor si  ne-am facut propria revolutie. Seara, faceam ture din fata tv-ului pana in bucatarie si-i spuneam tatei ce strigau oamenii. Deja nu se mai vorbea, pe la colturi, vorbeau deschis acum. Nu tin minte tot, retin doar ca Dili le-a spus celorlalti "stiti ca ma zis mereu ca, daca as avea o pusca l-as impusca pe Ceausescu, dar ma gandeam la copilasii mei, acum daca as avea o mitraliera, l-as impusca pe Iliescu". N-am inteles, ma intrebam de ce nu vrea libertatea, de ce crede asta. Am inteles mai tarziu, la fel cum au inteles si ei.

Despre Revolutie, poti citi aici, sau aici sau pe alte bloguri, eu am spus ce-am vazut eu, prin ochi de copil, dar daca ai avea posibilitatea sa te intorci in timp, ce ai lua din vremea aia? Eu as lua bunatatea (nu se urau asa de mult oameni), as lua uzina de armament (UMP), as lua tesatoria(Intex), as lua trenurile, spectacolele. E ca ai lua si tu ceva de atunci?

4 comentarii:

iculici spunea...

:)
AS LUA PRAJITURILE. SI AS LUA TUTUNGERIA CARE ERA PE COLTUL COMPLEXULUI "HIPODROM". SI AS LUA PAPUSILE PE CARE LE AVEAM LA CAMIN. SI ... SI AS LUA SI EU BUNATATEA :)
...

PUP.

iculici spunea...

AS MAI LUA SI SOIMII PATRIEI :D

PUP.

Lillee spunea...

Eu nu as lua nimic, pentru ca nu-mi aduc aminte de nimic....

Anonim spunea...

Si eu imi amintesc de momentele alea,aveam 9 ani si nu stiu ce as lua ca rau atunci si rau acum...Vreau insa sa ti spun ca am citit muult din blogul tau si mi place si n am avut eu timp sa comentez foarte mult insa de citit am citit :)buna treaba