marți, 19 ianuarie 2010

Dacă nu-i cultură

Nu vrem zăpadă-n bătătură. Staţi aşa, că nu mă refer la cultura asta, nu, ci la cea de grâu, orz, orzoaică şi-alte "chestii" d-astea. Cum s-a aşternut neaua iar, cum încep oamenii cu lamentările. Daca nu m-a lăsat memoria, acum nişte zeci de ani, iarna era iarnă, cu zăpezi d-astea, sau chiar mai mari şi nu se mai lamenta nimeni. Mai apoi, acum câţiva ani şi anotimpurile au început să facă numai ce vor ele. Căţi râvneau după câţiva centimetrii de zăpadă !? Da' nimic, degeaba auzeai "ne moare cultura, dacă nu-i zăpadă, nu iese nimic în primăvară" (acum, dacă eşti de la oraş, nu râde, că şi tu mănânci o pâine, două, trei sau măcar un cozonac, da'-i mai bun panetonele din import, nu?). Eheee, ce vremuri, cum au venit americanii, grecii, francezii, englezii, italienii, nemţii, arabii şi alte naţii, ce-şi desfăşoară activitatea în minunatul loc, în care îmi duc zilele şi-apoi să nu-i uităm, pe acei de ne conduc, pe noi sau mai ales pe alţii, cum s-a modernizat ţăranul. Paranteză mică: pe când era mamaie fată şi-ncă vreo 20 de ani apoi, cică, dacă îi spuneai unei fete sau unui flăcău "să dea Domnul să te căsătoreşti la Cocoşeşti" era un blestem, acum cică-i de bine, să-ţi duci zilele p-aici, parcă am fi Beverly Hills, închid paranteza, tot mică. Şi cum au aruncat naţiile de mai sus cu banii, cum ţăranul n-a putut rezista tentaţiei şi-apoi au fost obligati sa vândă şi cei, ce nu-şi doreau. Niciodată n-am înţeles cum de la 1 euro/ mp s-a ajuns, ca într-un an de zile să se ofere preţuri, ce variau între 35 şi 50 de Euro/mp extravilan. Şi nu cerea ţăranul, ofereau ei. Mergeai pe stradă şi apăreau verzii. Aaa nu, nu dolarii, ci acei ce s-au grăbit să vândă şi deveniseră verzi de invidie. Iar am deviat de la subiect, dacă nu mi-am pus ochelarii, n-am văzut semnul de obligatoriu înainte. Deci, cum spuneam, acum nemaifiind culturi, sau fiind foarte puţine, a venit sfâşitul lumii, ninge-n ianuarie, ce o mai fii şi asta?

Un comentariu:

Lillee spunea...

Pai normal ca vine sfarsitul lumii... tu n-ai vazut ca lumea a inceput sa vina vara la mare? Si ghici ce. Mai fac si plaja...