marți, 12 ianuarie 2010

Cărţi, dar nu de joc

Ar trebui să scriu ceva înainte, ceva despre incompresibilitate, despre exhaustiv, sau despre supercalerfragiliendexplicalidoşân, cum zicea Mary Poppins, ca să mă dau deşteaptă? Lasă ,trec direct la atribute, subiecte, predicate şi alte cele.
Deci Lillee preia întrebarea de la alţii şi eu am preluat legătura, de fire, ce fac legătura la internet, de la ea:
1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
-Scrijelesc cu briceagul, cât de adânc pot. Pun semn normal, că nici pe mine dacă mă citeşte cineva, nu-mi rupe un deget, să nu uite unde a rămas.
2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?
- Da, Pitulicea (Reşat Nuri Guntekin), de la Iculici :) (mai am puţin si-o termin), Şoaptele îngerilor şi poemele nemuririi (versuri- Vasile Militaru) şi Tinerii şi ispitelele xxx (Cristian Şerban), ambele de la un "frate mai mare".
3. Citiţi în baie?
- Da şi mă las aşa de acaparată, că de multe ori, mă pierd printre rânduri şi uit să mai ies.
4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
Să scriu să public, nu, dar să scriu pentru mine, da. Chiar două, una amuzantă şi-alta despre viaţă şi oameni.
5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
Care? Din biblioteca vecinului sau de unde? Nu cred nimic, fiecăruia îi place, ceea ce crede că-i face lui bine.
6. Care este cartea preferată?
poezii- Ion Minulescu
proză- Moromeţii şi Cel mai iubit dintre pământeni- Marin Preda.
7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Da, cele de mai sus, plus cărţile de poveşti.
8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Poate m-oi întâlni dincolo. Aş spune "bună ziua, sunt una dintre cele câteva milioane de oameni, ce v-a citit carţile, dar n-aveţi de unde ştii asta"
9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
E prima dată când scriu despre cărţi p-aici şi din vacanţa dintre a 11a şi a 12a, când am citit 120 de cărţi :)) şi-am făcut tot atâtea fişe, n-am mai vorbit cu nimeni.
10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Depinde de ce simt.
11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Pfff, de unde să ştiu eu? Poate unora le place popa, altora valetul şi să nu uităm damele, că alea le plac tuturor.
12. Care este locul preferat pentru lectură?
Pe burtă-n iarbă (naturală, cosită sau fân). Na, c-am zis şi poziţia.
13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Depinde, câteodată lălăie şi ceva pe fundal, dar lălăie degeaba, că eu sunt aşa de concentrată, incât dacă torni apă peste mine, o să devin un suc de căpşuni.
14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Nu, pentru moment e prea mult pentru mine şi ochelarii mei.
15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
De toate, dacă-mi plac.
16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
Depinde, pe majoritatea le consider o oază de linişte.
Gata, n-a durut, nu a lăsat urme şi mi-a plăcut.


3 comentarii:

Lillee spunea...

:))) Mi-au placut raspunsurile tale la nebunie. ( acum nu te lua de expresia asta). :D

Micul Artist spunea...

Cand o sa citim si noi una din cartile tale? :D

Fetita Junglei13 spunea...

@Lillee-nu.nu,ca am altele :)
@photograph- pai pana ajung la 80 mai am timp,iar daca e sa plec dincolo,am lasat inm testament sa fie publicate.Ce, mostenitorii mei sa nu plateasca nimic?Dupa ce ca o sa le las datoriile,o sa le ofer cadou si alte cheltuieli.