miercuri, 20 ianuarie 2010

Cu tot cu lacrimi, mi-e dragă viaţa

"O simplă răceală". Mda, dacă la asta simplă, eu delirez şi îi spun lui tataie, că-mi e frig şi-i zic să mă-ncălzească (săracul, el e rece de mult), îmi pierd nopţile si kilogramele (asta-i mai grav), mă întreb cum e cea complicată? Ce-i drept, mi s-a mai spus acum câţiva ani "de la rinichi", de la rinichi, de la rinichi, dar uite aşa am ajuns să-mi petrec nopţile la urgenţe şi prin zeci de cabinete, timp de câteva luni. Toti "rinichii", până într-o zi, când mi-a zis un MEDIC "măi fetiţă (cred că şi azi, de mai trăia îmi zicea la fel), n-ai aşa grav la rinichi, ai la inimă "suflu sistolic kdjsdfsa" (adică nu am înţeles nimic), F (adică mama) să veniţi Luni s-o internăm". Tâmpenia din mintea mea şi nu doar a mea (da' aşa-i românu' le ştie pe toate), "MEDICUL a fost bun pentru două generaţii, dar pentru a treia se pare că nu, a îmbătrânit, dacă toţi zic că-s rinichii" şi dă-i mai departe cu moldamine, augmentine şi-alte minunăţii. Dacă beam apă, sigur o pierdeam. Şi-uite aşa din chimical în chimical am ajuns să văd eclipsa din 1999, din spitalul Petrolu. Impropriu spus să văd Eclipsa, eu am studiat comportamentul oamenilor şi-al animalelor, salonul meu nu era prezidenţial, nu avea vedere la Soare, iar afară nu ne-au lăsat să ieşim. Oamenii, din curţile vecine îşi pregăteau scăunelele, iar câinii urlau şi se zbăteau în lanţuri, iar la radio, cânta o melodie de la Voltaj. Bun, a trecut Eclipsa, dar mie tot nu-mi trecea şi zbang, dintr-o data alta-i cauza. Alt spital, altă distracţie, 39 kg, perfuzii, transfuzii, puncţii, la care mi se spunea aşa "taci fă, că trag de ceva din tine"şi alte ciuruieli şi cu toate astea râdeam, eram cea mai "praf" din salon, dar îmi luam singură stativul pentru perfuzii şi făceam şi vreo două mişcări rock cu el. Şi am fost un copil sanătos, doar oreionul m-a vizitat şi poate nişte răceli, dar tocmai de la sănătate aia mi s-a tras mai târziu.
Acum am "o simplă răceală" şi ea-mi spune, să mă facă să râd "las', că-s eu sănătoasă tun" şi nu termin de întrebat, că deja o face ea "stai, că special am zis, că ştiam că întrebi: da' sănatoasă tanc cum e?". Ehee, chiar nu vroiam asta, vroiam să zic "da' mitralieră cum e? Sau un 9mm?". Oare cum o fi tunul bolnav?

Un comentariu:

Lillee spunea...

:)) Bune intrebari...voi medita :P