duminică, 24 martie 2019

Curățenia de Buna Vestire

Na, ăsta-i un subiect bianual și repetativ. Observai eu că și pe la alții-i la fel. Nu știu cum se face, dar de câte ori m-apuc de lucruri normale, mă ia și deraiatul pe câmpii. Păi, cum să nu te ia, când auzi:

 "ce, faci vreo cumetrie?"- m-am gândit să ucid un cocoș și vă chem la parastas
"nu e Paște sau Crăciun, de ce speli perdelele?"- ete, de Buna Vestire
"perii covoarele? Azi !?" - nu, în plca e o iluzie optică
"ștergi geamurile? D-acum!?" - nu, de mâine, aceeași iluzie
"speli lenjeria?!" - aaa, nu. Eu te-ntreb pe tine de ce te-mprăști moale și faci căcăreze, precum oaia?!
Și răspunsuri d-astea am în funcție de întrebare. La fel cum am iarna, când se miră că aerisesc. Acum, ori treburile astea n-or mai fi normale, ori e ceva în atmosferă de fiecare dată, dar cum toate pleacă de la cap, eu nu pot pricepe. 
Cum plca, să te plângi mereu că ai totul alandala, dar să ai gând de ducă tot timpul!? Ete, că și eu aș plânge nițel, când îmi evaluez "daunele fizice", dar nu vreau, pentru că-mi place.
Cum plca să-mi arăți că ai găuri în tavan și mucegai, eu să-ți adun vata de sticlă de pe plantația mea, tu să te trezești la 12, să faci glume cu greutatea mea și a covoarelor, dar la 15 să mă-ntrebi, dacă merg "la plimbare, la mol" !? Ete, că nu. Tot nu-mi place-n mol și n-aș fi mers nici în altă parte, pentru că eu cu toate kg mele, care-s pe jumătatea ta, preferăm să facem altceva.
Cum plca să te plângi tot timpul, dar să nu faci nimic pentru o schimbare !? Ete, că nici ale mele nu se fac singure.
Să continuăm? Nu, c-am ține-o așa secole, dar eu tot nu înțeleg de ce sfânta curățenie doar de sărbători.
Uneori mă-ntreb, de ce oamenii muncitori își cer scuze dacă e un pic de deranj, iar cei slinoși stau și se vaită. Știu, din bun simț.
P.S. - exact alea-mi sunt răspunsurile, când aud asemenea-ntrebări, dar privirea face tot.

Niciun comentariu: