sâmbătă, 2 aprilie 2011

Miros de altadata

Si nu-i un miros placut
Ati uitat ce zi a fost ieri?

Ei bine, eu nu si inca imi mentin parerea de aici. N-a fost o pacaleala, a devenit realitate.
Sa umblu putin la memorie, sa ma intorc in timp si sa vorbesc doar depre doua. Doua, ai caror pereti mi-au stiut simtirile, trairile, lacrimile, sperantele si zambetele.
Pai, la Plopeni, inainte de '89 spitalul functiona in doua cladiri, d-alea tip vila, de pe vremea nemtilor, de ameteai cand urcai scarile, ce pareau o spirala infinita, desi cladirea nu avea mai mult de un etaj (sau doua, ca aici ma incurc). In anii democratiei a aparut cladirea aceea impunatoare (o caldirea maaaare intr-un oras mic, asa am vazut-o mereu), ce ar fi putut adaposti multi pacienti de pe Valea Slanicului (unii puteau alege si Valeni-ul si Slanicul), pana pe Valea Cosminei sau pana aproape de Telega, in partea opusa (si aici unii puteau alege Campina sau Baicoi).
Si apoi Baltesti-ul (a carui istorie o poti citi aici), unde nici nu simteai ca esti in spital.
Poate au contracte ascunse cu popii, altfel nu-mi pot explica alegerea asta.
Daca intr-o seara de primavara, ambulanta a parcurs 500 de metri, in 28 de minute, oare in cat timp va parcurge zecile de kilometrii?
Auzisem zilele trecute, pe la tv, ca inchiderea lor ar duce la cazarea a cate doi bolnavi intr-un singur pat, in spitalul judetean, la fel ca-n vremea lui Ceausescu. Sunt deja cate doi pacienti in multe sectii ale spitalului.
 N-ai pe nimeni prin spitalele astea? Bucura-te, pretuieste-ti sanatatea, dar nu uita, la fel ca ele, sunt si altele.
Mirosul al doilea vine de la cozi. Cozile si bataile aferente. Cozile la care asistam zilele astea, din cauza ofertelor. Voua, celor trecuti de o anumita varsta, cozile astea nu va amintesc de altele? De cozile alea, la care te asezai cu toata familia, pentru un amarat de pachet de unt sau o coaja de cartof? Mie da si singura diferenta intre cele de atunci si cele de azi,mi se pare doar organizarea. Atunci de frica de bun simt, de orice altceva, stateai aliniat, acum...
N-o sa ma mir, cand am sa aud ca au plecat cei din sud spre nord, cei din nord spre vest, numai pentru ca au vazut ca va fi vreo oferta la carligele de rufe. Exact ca-n alte vremuri.
Viata e rogvaiv si-i ca un bumerang, de la o vreme.

Niciun comentariu: