duminică, 3 octombrie 2010

De sezon

Tata, cand m-a zarit cu permis, mi-a zis asa: "mai tata, orice ai face, orice pofte ai avea, orice nebunie ai comite, niciodata sa nu te urci la volan, dupa ce-ai baut alcool. Nici chiar daca gusti, ca, daca se va intampla ceva, chiar daca nu din vina ta, s-a produs, tu vei fi cea vinovata. Ai baut ceva, lasi masina-n camp, in varf de munte, oriunde o fi, suni si vad eu cu ce vin, nu ma suni pe mine, nu ai cum suna, o iei la pas, dar fara alcool".
Acum vreo 8 ani, omul, de-mi era parinte spiritual imi zise asa "hai copila bea si tu, ca, daca te opreste cineva ii spui, c-ai fost cu plocon la nasul si imi dai un telefon" si-i spusei "nu, merci, daca beau ramane Zambilica la tine, ce-am invatat de la tata, e bun invatat". Si-am plecat de la nasul si exact ca-n BD, din interiorul masinii se revarsa un puternic miros de alcool (ia varsati voi 5 litri de tuica, intr-o masina, pe canapeaua din spate si jumate pe un om, sa vedem dispare mirosul asa de repede) si... ma opri melitianul (evadase nu stiu cine, ca-mbatranesc si pierd detalii) si ma-ntreba "de unde veniti?" si-i spusei "de la nasul" (ca-nvatasem din banc) si-apoi urma "ati baut?". La cat miros emana masina aia, ma si miram sa nu ma-ntrebe si-i zisei "nu, ca tata m-a-nvatat..., dar daca vrei ma-nscriu si la fiola". Dupa ce trecui testul, imi zise "bine te-anvatat tatal tau" si-i spusei si eu "da, dar ala spiritual uite ce mi-a zis...exact ce mi-ai fi spus si tu, daca erai in locul lui" si peste cateva zile imi zise nasul "imi zise melitianul Z, ca "a dracului finuta mai ai".
Tot tata m-a-nvatat asa, chiar daca am prins si de pe vremea cealalta ceva "de la mancare sa nu te abtii niciodata. Ai poftit la ceva, imi spui si vad eu ce fac" si, dupa ce-am crescut mi-a zis la fel "mai bine renunti sa-ti iei o haina, decat sa nu iti faci vreo pofta, dar mereu sa sti care-ti e limita, sa te-ncadrezi doar in banii, pe care-i ai, sa nu-ti faci datori de la un salariu la altul" si-acum tata si mama isi permit sa traiasca din pensie, sa-si faca si poftele si sa nu apara nici pe vreun caiet.

Un comentariu:

Diana spunea...

Bune lecții...