duminică, 16 mai 2010

O alta nunta

Acum ceva vreme mi-a venit o idee minunata. Nu idee, intrebare, dar nu mai conteaza, i-am stresat pe altii si-am uitat de ea. In noaptea asta, printre hohote de ras, mi-am amintit de ea.

Prima data v-as da un sfat, daca mergeti vreodata la o nunta, in care o romanca fuzioneaza cu un ungur si nu-s din aceeasi zona a tarii, sa fiti pregatiti sa radeti sau sa plangeti, dar eu zic ca-i mai bine sa radeti, motive or sa fie. 

Unu: jumate din cort/local/bodega o sa fie ocupata de catre unguri, cealalta jumatate de catre romani. Granita? Ringul de dans.

Doi: muzica: pentru romani: populara, mai ales veche, romaneasca, autentica. Pentru unguri: muzica internationala, dar doar in italiana, engleza si spaniola, nici macar un ozo sep (habar n-am daca am scris bine).

Trei: sticlele de vin au tricolor. Asta clar e bataie de joc. Se pare ca mireasa e totusi mai tare.

Patru: daca esti ungur, sa nu iti treaca nicio secunda prin cap, ca ai putea sa furi mireasa sau ai sa constati, ca ai pana.

Cinci: probabil ai sa auzi si tu asta "uite si tu cat de buna e gagica aia, ma duc sa-mi falfai ochii"si-ai sa auzi si replica urmatorului "esti bou ma? E unguroaica, mars la loc"

Sase: s-ar putea sa se trezeasca cineva, ca mine si sa intrebe "daca noi suntem pe dreapta, ei pe stanga, aia din spate cine sunt sa stiu cu cine ma aliez, ca la cat de ostila e atmosfera, eu simt ca or sa arunce cu grenade, in curand?". Nu m-aliez cu nimeni, ca unii erau sasi, doi erau rusi, iar frumusetea aia de fata era turcoaica.

Sapte: daca iesi la aer proaspat, pentru a nu fi atinsa de  catre sagetile din priviri si te nimeresti tot printre ei, zambesti tamp, ca n-ai ce face, chiar daca ti-au indrugat niste fraze interminabile, in limba lor materna. Daca afli ca ti-au zis de mama, nu-i bai, ii cauti toata viata, ai sa-i gasesti tu, chiar daca apoi ei spun ca ti-au tradus corect, nu te lasi pana nu descoperi adevarul, care nu-i mereu doar la mijloc, mai e si pe la sfert.

Opt: rai romanii astia si-un zambet ii costa,daca e pentru "restul lumii"

Noua:  mai sunt o gramada de motive de ras si cred ca, daca stai chiar toata nunta si nu fugi, pe la jumate, ca ai serviciu azi, sunt si mai multe.

Zece: inca mai sper ca s-a incheiat cu bine si revin la intrebarea mea, desi in noaptea, ce tocmai trecu n-am auzit melodia.

Am o dilema, mare de data asta: de ce se canta la o nunta melodia "Suparat"? 

Unu (invat sa numar, cand ma incurc o iau de la unu iar): ca nu-i de la noi si-i copiata (mai avem ceva necopiat?), nici nu ma preocupa.

Doi: insa, cum sa auzi "in viata  mea nu-s toate chiar la locul lor, dar ceva nu pot uita usor... printre atatea rele bune, sunt un trecator prin lume... multi din prietenii, in care am crezut repede si ieftin m-au vandut... m-au tradat fratii si prietenii... suparat am fost si suparat voi fi"? 

Trei: probabil, mai mult ca sigur am eu ceva, de nu inteleg.

Patru: imaginatia mea e de vina, dar ma gandesc cum sta el mirele frumos cu multe feluri de mancare si bautura, mai rade, mai ridica paharul, mai bea o gura si la un moment dat aude versurile de mai sus. Pai, cum ii rasuna ele frumos in urechi si privirea ii alearga (nu prea tare, incetisor asa) printre meseni, cand ochii i se opresc pe J, nu-si aminteste el de acum ceva ani, cand J l-a atacat miseleste pe la spate. Uite-asa se asterne umbra pe fericirea lui. Si-n acelasi timp, preafericita mireasa, trece prin aceleasi stari. C-un zambet asemnator reclamelor la pasta de dinti (toti dintii la vedere), ridica un pahar si-i face semn discret Gherghinei, dar mintea ei gandeste altceva "ti-amintesti, cand eram eu cu K si mi l-ai suflat tu? N-am sa uit niciodata, dar ma bucur ca si tie ti la furat Marghioala".

Cinci: gata cu imaginatia, cateva ore am sa dorm. Mai am doua zile de serviciu (as putea scrijeli pe o usa AMR= II), din care a doua doar jumate si sper sa nu adorm apoi la un spectacol. La mine totu-i posibil. 

Daca adorm treziti-ma.