vineri, 14 ianuarie 2011

De placere

Maine prevad ca se extinde o mare epidemie de dragoste pentru cultura si poezie peste populatie si-o sa inceapa majoritatea sa recite poezii de Eminescu-n baie, in loc sa fredoneze ceva din topuri.
Mie nu-mi placura multe poezii de la Eminescu si nu-mi placura multe cunoscute, dar cand m-apuca cheful recitesc:
De vorbiţi mă fac că n-aud,
Nu zic ba şi nu vă laud:
Dănţuiţi precum vă vine,
Nici vă şuier, nici v-aplaud;
Dară nime nu m-a face
Să mă ieu dup-a lui flaut;
E menirea-mi: adevărul
Numa-n inima-mi să-l caut.

si nu de mult, mi-am amintit de asta:

Venin şi farmec port în suflet,
Cu al tău zâmbet trist mă pierzi,
Căci fărmecat sunt de zâmbirea-ţi
Şi-nveninat de ochii verzi.
Şi nu-nţelegi că-n al meu suflet
Dureri de moarte tu ai pus ­
Cât de frumoasă eşti pot spune,
Cât te iubesc nu e de spus!

Si tot zilele astea, umbland la memorie mi-amintii de Ecaterina Teodoroiu (a carei data de nastere apare in functie de ce citesti) si ma gandii cat de femeie fu Catalina, fata de multe dintre femeile zilelor noastre:

Ecaterina Teodoroiu,Heroine of the Jiu
 
 



Stiu ca n-au nicio legatura poeziile cu filmul, dar astea-mi plac mie mult.

2 comentarii:

Diana spunea...

Oricum mulți îl apreciză pe Eminescu doar de ziua lui, deci nu valorează nimic...

Fetita Junglei13 spunea...

@Diana-exact