vineri, 15 octombrie 2010

Fata de la tara

Nu mi-am aniversat niciodata ziua de nastere. Nici macar in copilarie, cand nu aveam dreptul la opinie si ca-n cazul multora, hotarau parintii. N-am vrut niciodata cadouri, dar le-am primit cu drag, cand mi s-au oferit. Anul acesta de ziua mea, cel  mai frumos cadou a fost EA (mda, am sa aud din nou cuvinte murmurate, dar asta e, nu ma pot preface si gata). Consider ca urarile ar trebui sa le primeasca altii, n-am niciun merit ca m-am nascut atunci, dar daca ar fi sa aleg, as alege aceeasi ora, aceeasi zi, acelasi ceas (n-as schimba pentru nimic ziua de Marti 13), insa pentru ziua de azi, am acceptat urarile mereu, pentru ca da, pentru ca sunt asa e si alegerea mea. Puteam prefera in locul mirosului de pamant, mirosul de gri (stiu ca nu are miros, ia-o ca pe o metafora), puteam alege ca diminetile sa vad cum isi flutura cearceaful pe geam doamna de la 4, dar am ales sa vad cum isi scutura frunzele parul vecinei, puteam sa aud cum imi bat vecinii-n teava, dar am ales sa-mi bata altii-n poarta.

Ideea zilei de azi, a inceput din '95 si-a venit in cadrul unei conferinte ONU, la Beijing (si ma-ntrebam de ce mi-s dragi chinezii :D) si-n Romania a ajuns in 1996 si de-atunci prefer ziua de azi, in locul zilei de 8 Martie.
Stiu ca niciodata n-am sa fiu ca ele, ca femeile de altadata, adevarate femei de la tara, si mai stiu ca intr-o zi or sa dispara toate, dar momentan, inca ma bucur de unele.
Femeia din imagine mi-i atat de draga, de cand ma stiu eu pe mine si gandurile mele, mi-aminteste de miros de parafina si lumanari, de tataie si de lapte, de oameni si de viata, de femeia adevarata.
N-am bunici, nu mai am de mult, dar daca ai bunici la sat, suna-le, cauta-le, macar azi nu uita ca si originile tale au fost la tara. Eu am vorbit cu ea azi, pentru ca ea stie cel mai bine ce si cum ma simt, dar din pacate nu-mi poate raspunde. Si nu, n-am fost la ea pentru ca ar fi vreo sarbatoare, ci pentru ca ne intalnim o data la doua saptamani, cel putin.
si ea e mama ei:
Si azi e ziua bunicii cul, prietena mea: sanatoasa sa fie, ca-n rest le are pe toate.


Ilie Micolov - Fata de la tara

7 comentarii:

Hector Brutacu spunea...

Am o fobie in ceea ce priveste zilele de nastere, falsele urari de complezenta, falsa obligativitate a celorlalti in raport cu tine (cel/cea care iti sarbatoresti ziua) s.a.m.d
Mie imi creaza frustrare si stari de anxietate numai cand ma gandesc.
Oare sunt nebun? :)))

Monica spunea...

uite cum mi se face mie dor de bunica mea. care nu mai este...

eu ma bucur mult pt tine:)

Fetita Junglei13 spunea...

@Hector Brutacu- bine ai venit in club.
@Monica- imi pare rau.Si mie-mi e dor si nu mai am niciuna.In schimb "bunica cul" e fenomenala si ma alte "bunici".

iculici spunea...

iculici salută bunica cul :) şi o pupă :)

PUP.
CU DRAG,
.

Anonim spunea...

Hey!:)
Buna!
O fetita viziteaza o alta fetita(?)
(Adica eu te vztz pe tn):P
hehe,
te invit la mn p blog.

Fetita Junglei13 spunea...

@iculici- eee, bunica cul maine e-n chefuri :)) si am un dictionar de la ea,fenomenal. TE PUP si te pupa si ei >:D<

Fetita Junglei13 spunea...

@Fetitza- merci de popas :).Inivtatia am acceptat-o,cotrobai deja p-acolo.