marți, 3 ianuarie 2012

De ce se duc unii/unele acolo?

    Acolo, la locul cu rugăciuni. Sau altfel spus, de ce se duc unii moşi la biserică? Mda, măi lume, ei erau mai serioşi, dar cred că i-au hipnotizat babele evlavioase.
      Na, acum să vă spun două- trei frânturi de dialoguri auzite cu urechile mele.
      Un nea el, la vreo 70 de ani, dar ţeapăn (ţeapăn la modul de inalt, bine făcut la vârsta lui, nu ţeapănul acela): auzi mă, hai mă şi tu, să le vezi, când se apleacă şi le văd cât-un jupon. Ohooo, dacă mai eram tânăr.
      Alt el, la vreo 65: auzi, ai fost cuminte, c-am văzut că ţi-a dat vinişor la linguriţă dimineaţă.
      Un el la 49 sau 50, c-am uitat cât a făcut anul trecut: au început s-apară prospături şi-aici. Bun, vin mai des, că le pierd numărul.
        Stati aşa, că astea mici (aşa le zic eu babelor) au dat si vor da mereu tonul:
aia mică de 85: auzi fă surată, uite si la asta mică (nu babă, mai mică cu adevărat, dar nu prea mică), stă ca fraier aici. Păi, dac-aveam noi anii ei...
surata de 87 de ani: fraieră, eu i-am zis mereu, dar nu vrea să priceapă.
Ţin să vă spun că aia mică de-adevărat era situată între ele şi dialogul se purta cam în poala ei.
85: du-te făi fată acasă. Să-ţi spună tac'tu ce făcem noi la anii tăi.
aia mică: lasă-mă bre, că ştiu de la mamaie, de când trăia.
87: fă, nu ştii tot, crede-mă. Prin mine şi-acum clocoteşte sângele şi tu stai ca o proastă aici.
Atunci aia mică s-a mutat. "De ce te-ai mutat fă?" o-ntreabă cea de 85, "să nu mai stau ca o proastă acolo" i s-a răspuns.
      Pe 23 Decembrie, când a vrut să plece acasă, una bucată băbuţă (nu prea-mi vine să-i zic asta mică, e mai ţâfnoasă şi prefăcută) nu si-a mai găsit bastonul. Dă-i caută-l pe sub scaune, dă-i caută-l pe sub perne. Nimic. S-a-ntămplat o minune si-a dispărut din biserică. La vreo cinci minute, după plecarea băbuţei, o alta mică zise "lasă, dacă i l-a furat, bine i-a făcut. Prea se crede şmecheră".
      Mai ţin să vă spun că ultima frântură a moşilor a fost auzită, în dimineaţa de Crăciun, pe la 4:30 (în biserică), a doua, în ziua de Crăciun, pe la 12:30, iar dialogul babelor, în ziua de 23 Decembrie, când aşteptau să se spovedească (în biserică). 
      P.S- după cum scrie si-n titlul, am specificat "unii,unele"

4 comentarii:

madMe spunea...

Evlaviosi/Evlavioase tare unii/unele :)

madMe spunea...

Evlaviosi/Evlavioase tare unii/unele :)

Mihaeladm spunea...

ii clocoteste sangele la 80 si de ani? la varstele alea racelile trebuie luate in serios :)

Fetita Junglei13 spunea...

@madMe- aoleuu si cat de tari
@Mihaeladm- si sa le vezi ce bine se tin.Si cata bataie mi-ar da ele mie,numai asa,ca le oftic.