vineri, 22 aprilie 2011

Un'te duci tu mielule?

Uite aşa de asemănătoare mi se pare melodia asta cu săptămâna ce urmează Floriile, că nu vă pot explica în cuvinte. Şi asta nu-i de azi, de ieri, ci-i de când am auzit eu melodia (şi nu am auzit-o prima dată prin intermediul Cenaclului, ci-am auzit-o chiar de la tataie). Precum se joacă omul cu mielul înainte de a-l tăia, aşa mi se pare şi semnificaţia zilei de Florii şi-apoi a celei din Vinerea Mare (nu-i nevoie să dau detalii eu, cine ştie, pricepe, cine nu, n-are motive să caute).
Şi nu, asta nu-i o postare, prin care iau apărarea mieilor. Nu-s făţarnică, atât timp cât sunt carnivoră, ştiu că înainte de a ajunge pe masa mea şi înainte de a fi ambalate frumos, într-o caserolă, bucăţelele de carne (struţ, iepur,cangur, cercopitec, elefant roz, etc) au fost mai întâi cu patru sau două picioare, mai apoi au fost sacrificate (înjunghiate, împuşcate, decapitate), apoi jupuite sau supuse altor procedee.

Şi acelaşi mesaj, îl simt şi când ascult:
Teodora Paunescu Tuca - Blandul Pastor
 
 

Niciun comentariu: