miercuri, 21 octombrie 2009

Protestez şi zic ce simt

Eu mi-s (nu miss) mai "din topor" (aşa mi s-a spus), bine că nu-s din seceră, toporul e folositor, mai tai un lemn, pentru un grătar, mai pentru căldură, mai multe, dar seceră, ce să mai faci cu secera? Că s-au modernizat şi ţăranii şi nu mai merge nimeni la seceriş. De ce sunt din topor? Spun unii, pentru că zic exact ce gândesc, ce simt, protestez şi mă expun la riscuri. Nu-i bai, risc e al treilea prenume al meu. Să detaliem:
1. Dacă tu îţi faci un palmier în cap (pe cap, că-n cap nu ştiu ce ai, de faci treaba asta) şi mă întrebi pe mine dacă îţi sta bine şi eşti frumoasă, piticii şi vocile mele, nu or să-ţi zică niciodată că da. Nu mi se pare corect, mai cinstit e să-ţi spun adevărul.
2. Dacă eu nutresc anumite sentimente pentru tine, de simpatie, dispreţ, orice, nu am să-ţi zic că te iubesc, în timp ce te urăsc, nu, nu-i corect nici faţa de mine, nici faţă de tine.
3. Dacă mie nu-mi convine ceva, zic, protestez, "nu-mi ţin gura", o las să plece unde vrea ea şi ea revine apoi, liniştită, ca şi cum nimic nu s-a întâmplat. Cum protestez? În felul meu, unic şi inegalabil. Nu ştiu când s-a transformat strada noastră în autostrada Soarelui, dar asta s-a produs şi nu mă refer la trafic, ci la viteză. Nu stau pe o stradă principală, dar pentru unii e mai ceva ca la raliul Paris- Dakar şi fie vară, fie iarnă, pe mine mă apucă protestele. Doar două exemple: iulie, căldură, se trezeşte dorul de pădure, verde, deasă în unii şi hai la ţară, hai că avem vedere până la Brazi, Seciu îl vedem ca-n palmă, Băicoi e nimica toată şi ne închipuim ca vizităm tot judeţul. Până aici nimic anormal, doar faptul că îşi lasă mizeriile pe unde trec, dar să circuli cu peste 80 la oră, pe o stradă plină de copii şi unde-s numai curbe, e peste puterile mele. Aşa că-i dăm noi cu protestul, că am mai convins şi pe alţii. Cum? Vară, foarte cald, pantaloni scurţi, maieuri, oameni întinşi la bronzat pe o stradă, maşină, oamenii fug, se duce naibii şi protest şi tot, dar e foarte ciudată senzaţie, pe care o simţi apoi, dând ochii cu posesorul maşinii, în locuri unde te aştepţi mai puţin, poţi să ai tu rochia până-n pamânt, că tot simţi cum privirea omului îţi spune că ştie ce şi cum (de atunci sunt de acord cu vorba "se întâlneşte munte cu munte, d-apăi om cu om"). Alte maşini, alt anotimp. Copii pe stradă, bou cu maşina, viteză mai mare de 80, oameni si eu protestănd, doar verbal. Bou opreşte, stă, analizează, pleacă. Bou, data viitoare vreau să ai curaj să te dai jos, pentru ca ştiu că o să existe data viitoare.

5 comentarii:

iculici spunea...

INTOTDEAUNA EXISTA "DATA VIITOARE". POATE SA FIE MAINE, SAPTAMANA VIITOARE, PESTE 3 LUNI, 2 ANI SAU POATE CHIAR DUPA 5 ANI... DA' ESTE.

SUNT CONVINSA.

PUP.

Arlecchino spunea...

Stiu eu cum sa faci sa-i convingi sa o lase cu viteza mai moale!...cuie pe sosea!:)...sau...sa stea doua persoane pe margine,unul pe o parte si celalalt pe cealalta parte si sa se prefaca ca trag de o funie:))...sa-i vezi ce fel incetinesc toti,si...o sa va si distrati enorm!:))Incearca...o sa-ti placa!...:))

Fetita Junglei13 spunea...

@Arlechino- asta mi-a adus minte de o intamplare,pe la 14 ani,am legat banda de caseta,dintr-un gard in altul,nu era traficul asta,ne jucam noi si-am uitat de ea,eram in curte,nu pot sa-ti spun senzatia pe care ma simtit-o auzind frana(si nu era sosea).Daca ne cauta cineva,ne gasea in spatele gardinii.Nu asta vreau,puteam sa pun cuie de mult, dar vreau altceva.Pasnic si cu bun simt.

mediartys spunea...

Au fost invitatii date oficialitatilor, care in general nu se omoara dupa concerte simfonice...dar daca au fost 7 locuri libere ( cele de pe randurile C sau D parca, am vazut si eu) este posibil ca, cativa invitati sau un grup sa nu fi venit. Treaba ramane la fel de mizerabila: la o ,,reteta'' de concert de tipul acesta le ramane impresarilor si maestrului in jur de 10 000 euro sau 400 milioane lei vechi..iar artistii nimic. Super investitie, nu? sau afacere cu banii statului se mai numeste..dar o sa explic tuturor intr-un post mai amanuntit.

22 octombrie 2009 13:22

Anonim spunea...

da,viteza asta...trebuie sa fii prea inconstient sa mergi asa.Chiar am sa postez o piesa pe blog legata de subiectul asta.