vineri, 4 februarie 2011

Pentru o viata sanatoasa, evitati sa mancati

Mama, cand s-a casatorit si-a poposit in casa tatei, incet, incet a inceput sa manance diferite feluri de mancare, pe care inainte nici macar nu le gusta. A purces usurel, de la carne de miel la cea de vita, de la carne de iepure, la ciorba de loboda, apoi multe alte feluri. Ce n-a putut gusta in primii 11 ani, a fost ciroba de burta. Si-atunci am aparut eu. La inceput cat un bob de samanta de floarea soarelui, mai apoi, cat una de dovleac, ca mai apoi samanta sa se dezvolte si sa emita diferite simptome, prin care-si dorea anumite preparate culinare. Uite-asa a mancat mama ciorba de burta, in noua luni, cat m-a cazat la ea, cat nu mancase toata viata ei pana atunci.

Eu n-am mancat sanatos, ar spune unii, chiar deloc, spun altii, datorita combinatiilor, ce le fac in privinta mancarurilor (sarat cu dulce, iute cu amar), dar faptul ca ciorba de burta apare cel putin o data pe luna, in bucataria mea, are in sfarsit o explicatie.
In schimb, n-am mancat mezeluri, decat in cazuri de forta majora (foamete foarte mare). In copilarie, nu mancam datorita blandelor, mai tarziu, datorita gustului. Fructele si legumele din supermarket le evit cat pot de mult, nu datorita fitelor, ci datorita gustului
Nu beau doi litri de apa pe zi, dar beau un pahar d etarate de grau dimineata (stiu ca asta seamana cu o combinatie de dat la purcei), nu mananc iaurturi cu Bifidus Esensis, dar o data pe saptamana 6 lei se duc pe doi litri de lapte, de vaca, de la sursa, nu pasteurizat, nu gatesc dupa reteta, dar fac combinatii de mancaruri, ce nu-s permise, mananc mierea ursului, din salcam, leurda din padure, macris (si frunze si bobite) direct din gard.
Nu, nu duc o viata sanatoasa, dar nici la medicamente nerecomandate, nu apelez. N-am pastile in geanta, dar cel putin 20 de minute pe zi le cedez sportului, fara sa pun la socoteala mersul pe jos (singurele zile, in care am renuntat, au fost cele in care am avut oaspeti).
Ce am vrut sa spun? Nici eu nu mai stiu. Probabil ca nu duc o viata sanatoasa, dar nici nu m-ascund dupa degete, ca as duce-o.
Salut, sunt FJ13, am aproape 50 de kg, 165 cm si ma simt excelent in pielea mea.
Apropo, are cineva vreo apa Aurora? De cateva zile nu mi-o pot scoate din minte si parca-i simt si gustul.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ai o greutate perfecta si te felicit.Din ceea ce scrii se vede clar ca traiesti sanatos si asta este foarte bine , intr o lume in care mancarea lasa de dorit ba chiar devine o otrava.

Diana spunea...

Aștia cu mâncarea exagerează și ei... doi litri de apă e ceva mediu... că unii au nevoie de un litru, alții de trei.
Mănânci sănătos, aproape „ca pe timpuri” ăsta cred că e secretul.
Oamenii pe vremea aia mâncam jumări pe pâine și nu aveau probleme cu colesterolul.