vineri, 24 mai 2019

Doar plouă mult în Mai

   Plouă. N-o mai făcuse de mult (asta-i o ironie). A plouat și-aseară, când am ieșit
de la serviciu, deși nu ziseseră nimic ieri. Mi-a adus o umbrelă, chiar dacă i-am spus "lăsați, doamnă, că nu mă topește, ajung în douăzeci de minute!". Am folosit-o cât am fost în raza vizuală, apoi i-am arătat drumul, pe care nu-l văzuse niciodată. Plouă, dar de ce m-aș plânge?! Te poți certa cu cineva, c-a dat prea multă?! Nu. Așa că n-are niciun rost să te pui pe inimă rea, deși asta implică multe semne de întrebare "se vor face, nu se vor!?", multe treburi de afară amânate puțin. Plouă și atât. Altora le e mai greu. De ce să ne plângem mereu, ba că e cald, ba că plouă, ba că ...? Doar dacă vrei te plictisești, când plouă. Îmi plac oamenii activi, oamenii "neplângăcioși" din orice, oamenii "mutul tace și le face". Îmi plac mult. Ei sunt acolo-n lumea lor și prea puțini îi cunosc, au timp pentru ei și viață și trăiesc. Cu bune, cu rele, dar sunt mai vii decât mulți dintre cei zgomotoși.
Plouă și atât. Și momentan cerul oferă încă spectacole.

"Dă-i în mă-sa de moldoveni, să-i inunde, că-s prea proști" am auzit zilele trecute, fără voia mea, într-o discuție a unor oameni "culți și școliți". Ce poți să mai zici? Bine că suntem noi sudiștii "dăștepți" și habar n-avem că au moldovenii o agricultură, de ne-ar da oricând lecții. Rar vezi un teren "pârloagă" și summit-ul ăla din fiecare toamnă aduce mereu ceva nou și bun.
Plouă-n Mai, e mălai. Nu prea aș zice, dar dacă plouă, nu ar fi mai frumos să nu ne mai plângem din orice?!


Niciun comentariu: