miercuri, 13 iunie 2012

"O poveste"

    Dragă M.C (aş putea să-ţi spun şi hammer, dar ar fi un adjectiv prea sărăcuţ. Cred că mai adecvat ar fi ceva cu percuţie).
    I. Nu, nu faptul că am stat acum un an, două zile fără gaze naturale (alea, care vin prin ţevile galbene), pentru că pe sub terenurile dumitale treceau "conducte", care încurcau, m-a făcut să nu te sufăr (nu-i bai, nu-s singura, nu te afectează, da' cine-s eu, vreo piesă din vreun puzzle?), ci multe altele. Nu ştiu cum să-ţi spun, dar faptul că nu m-am lăsat vrăjită de mirajul acela de sus, acum şase ani, chiar mi-a prins bine. Zău, îi mulţumesc zilnic lui Doamne-Doamne, că mi-a dat calitatea asta (da, eu consider o calitate faptul c-am renunţat la serviciul acela, unde câştigam de trei ori mai mult, decât era minimul pe economie, la vremea aia, dar n-am devenit pupătorîncurătoare), altfel acum o lălăiam cu trei cuvinte.. Ce pot să-ţi spun? Unii oameni, încă mă întrebă de actele lor de proprietate sau alte documente. Ce crezi că le spun? Habar n-am, nu eu eram "şefa". Ştiu, poate crezi, că nu e vina ta, nu tu erai responsabil, ci fiica ta. Mda, poate că ai dreptate, dar dacă tati ar fi fost altul, fiica şi-ar fi făcut datoria legal. Alţii îmi spun că am dat cu piciorul la noroc. Eeee, nu-i bai, n-a fost singurul serviciu, unde mi se ofereau bani mult mai mulţi, când spuneam că plec (motivele erau legate de principiile mele). Sincer, cu mine n-ai fost nesimţit, chiar mi-ai vorbit frumos (nici cu celelalte fete, drept dovadă, că unora dintre ele le-a plăcut aşa de mult linsul, că încă sunt p-acolo. Aaaa, eu cred că n-ai vrea să afli, ce spun în spate despre familia dumitale), ceea ce nu pot spune, despre soţia dumitale. Ce să-i faci, era patroană la "autobuze", dar cred că statul de soţie a dumitale, o făcea să fie cum era (şi-am auzit, c-acum ar fi şi mai şi). Sincer, ăl mic seamă cu ea şi fata cu dumneata. Şi tot sincer, să fim serioşi, ăl mic le are cu prafurile cât ar spune el că nu.
     Hai, că revin, mă duc să fac nişte piftele de dovlecei, între timp delectează-te cu ceva plăcut. Poate o vizionare a nunţii din ţările calde.
     Acum, c-am burta plină, poate că nu o să mai fiu aşa de coerentă (bine, recunosc, am luat şi 2 mililitrii de bere), dar ai să pricepi dumitale.
      Ce m-a scârbit enorm, enorm? Pe lângă faptul c-acel om (poate or fi şi alţii) s-a otrăvit acum ceva vreme, ştii matale din cauza a ce, acum ţi-a picat pe alţii. Eu înţeleg, că-n lumea voastră, treburile stau altfel sau cum a zis un pion neînsemnat, din alea trei cuvinte, "cineva trebuie să joace şi murdar", dar chiar aşa? Mi se pare c-ai făcut-o prea de clasa întâi cerând ca o persoană să fie demisă, doar pentru că era adversară. Norocul ei c-a zbughit-o spre pensie. Chair aşa de frică vă era? Pe bune, chiar aşa? Nu credeam că şi la statele astea mici vă băgaţi codiţa atât de adânc, dar se pare c-astea mici fac contul mare. Altfel nu-mi pot explica, de ce pe 6 Iunie aţi venit mai rapid decât taifunul ca să vă interesaţi de acea persoană şi familia dânsei. Vă felicit, sunteţi mai ceva ca un magician, aţi atins puţin taciscrinul şi le-ati aranjat transferul celorlalţi doi, dintre membrii familiei. Îl mai pun la socoteală şi pe cel, din aceeaşi adunare, dar altă familie? Lăsaţi, deja l-aţi deplasat.
       Ca o concluzie: MULŢUMESC CERULUI CĂ NU PUN BANII PE PRIMUL LOC.MI-AR FI RUŞINE SĂ MĂ PRIVESC ÎN OGLINDĂ.
       II. Dragă R.A: Chiar e incredibil, nu? Îţi dai seama, chiar şi muritorii de rând, care nu se lovesc prin triunghiurile dumitale, pe sus, p-acolo, pot arăta bine. Apropo, ai avut perfectă dreptate, e un bărbat chipeş.
       III- Dragă T.S- ei bine, chiar te-ai schimbat enorm. Aşa spun unii, eu aşa te-am văzut mereu, dar asta e altceva. Ce vreau eu să afli? Că, data viitoare, când a bătrâna o mai spune că "a dat petrecerea, trebuia să îi răsplătească, să le dea şi banii. De unde o mai avea, nu ştiu, dar las' că-i face el la loc" am să fiu pregătită, am să-nregistrez aşa, pentru "arhiva dumitale personală" ca să nu uiţi vreodată, când eşti la anaghie, ce "fărâmă de bine ai făcut" şi pentru care vei fi răsplătit.
    Pentru Farfurizii, dintre voi, am şi-o vorbă "  Trebuie să ai curaj ca mine! Trebuie s-o iscăleşti: o dăm anonimă!"

Niciun comentariu: