miercuri, 25 februarie 2015

Steluța

Nu, nu-i vecina aia bună de vizavi. Nici măcar verișoara aia minoră a prietenului tău. E ea, steluța salvatoare.
Vă vine să credeți sau nu, încă-s posesoarea unui telefon fix (bine, mai multe, dar cu un singur număr). Pe ce principiu? P-acela simplu: ”nu te aud, nu te-nțeleg, eu arunc panarama asta, sună-mă pe fix!”. Așa că pentru o bună înțelegere, păstrarăm fixul (și alte fixuri ale Guliverului și piticilor rătăciți, pe lângă Cerebel). Contrar a ceea ce pare, chiar dacă locuiești într-o localitate apropiată unui mare municipiu, n-ai prea multe posibilități, când vine vorba de net, rețea de telefonie înțelegătoare (cu semnal) și multe altele. Uite, d-aia, când luai decizia de a mă abona la net, singura posibilitate era Romtelecomul. Fusesem și la UPC, dar ”n-o s-jungem în zona dvs, decât peste câțiva ani”. La trei luni, după ce alesei singura varinată posibilă, sosi și UPC-ul. Abia așteptam să treacă anul, să mă mut. Nu, nu c-aș fi avut ceva cu Romtelecomul, doar că #*$%^, pica netul ca Mig-urile odinioară.Și mă mutai la UPC și cu netul și cu telefonia fixă. Toate minunate, n-am de ce mă plânge, dar luna trecută veni factura cam mare. Cauza: convorbirile telefonice. Întreabă, documentează-te, n-am vorbit mai mult ca e obicei. Mă prezint la Upc, să aflu baiul. Așteprând, privind în tavan, aud la un birou alăturat: ”nu vorbim, doar primim și nu-nțelegem de ce e așa e mult de plată”. Citez din memorie ”dvs aveți o căsuță vocală și de fiecare dată, când vă sună cineva și nu răspundeți, se activează și intră un mesaj -numărul nu e alocat- sau -numărul nu se află....- și tot dvs plătiți. Ca să scăpați de asta, sunați la *555”.
 Da, ați ghicit, am venit acasă și-am sunat la *555. Toate posibilitățile, pe care le-aveam, erau legate de modificare căsuței vocale, niciuna legată de dezactivare. Și-apelai la sfântul Google.
 Concluzia: dacă aveți telefonie fixă la UPC și vreți să dezactivați căsuța vocală, formați #99# și o să auziți un mesaj simplu ”căsuța dvs vocală a fost dezactivată”
P.S.- întrebare: ”căsuțele vocale sunt moderne sau din cele mai vechi? Sunt decomandate sau semi? Dar apartamentele vocale de ce nu sunt?”

2 comentarii:

Andrei Balan spunea...

Multumim de informatii!
interesant e ca nu prea o gasesti pe net :)))

Fetita Junglei13 spunea...

Cu placere!