luni, 28 ianuarie 2013

Şi-acelaşi sistem. Cum funcţionează sistemul, uneori.

  Acum câteva zile scriam ceva pe fb. Îmi cer scuze celor care au citit, dar din anumite cauze am calculat greşit, de la ora 11 la ora 14 sunt trei ore, nu două. Şi-am vrut a ataşa schema aceasta, dar tot din anumite cauze, abia astăzi văd că nu s-a ataşat.
   Aşadar:



   
Etaj 5, Ambulatoriu= Cardiologie 3
    " Se merge in punctul A-et6 (pt ca pacientul era aproape),se-ntreaba de unde se pot obtine informatii,despre pacient, i se spune frumos, ca de la B si pt a ajunge acolo,se coboara pe scari,pana la et5,se trece prin ambulatoriu,pt ca nu zice nimeni nimic, apoi se urca la et6-punctul B.
Se pune-n practica treaba asta,dar la et 6-B se spune "nu e la noi, e la TI",coborati la parter si treceti doua culoare,apoi luati liftul.Se ajunge acolo,se explica despre pacient,se spune si unde este "cazat" si,surpriza, mergeti in punctul B.Se ajunge iar la B,dar alta surpriza,"nu-i aici,mergeti la et 5".La 5 nu e aici, dupa cum explicati,la 6 B trebuie sa vi se dea informatiile.
Doua ore a durat deplasarea asta dintre punctul A si punctul B, conform traseului cu rosu, pt ca doamna asistenta sefa (asta am aflat-o apoi) avand aceiasi hartie in mana,pe care a avut-o si cand a stiut sa vada,spunea nu e aici.
Stiti cum am convins-o?Am putut sa ma strecor prin punctul A,pt a putea merge sa iau biletul cu injectiile,pe care trebuia sa le cumpar,iar cand am revenit cu medicamentele cumparate,m-am dus la B, mi-a-nsirat aceiasi poveste,am lasat-o si-am plecat la A,am sunat si-am lasat injectiile,dar am rugat-o pe DOAMNA ( a fost si ieri, a fost si azi) de acolo,sa ii explice doamnei de la usa cealalta (pe care eu am vazut-o cum statea si o pazea,cand m-am strecurat sa iau biletul) ca pacientul e acolo.
Cand am parcurs traseul rosu (pt ultima oara) si-am sunat la B, am zis doar atat"tot eu sunt.Ce spuneti, e pacientul aici?".S-a uitat pe aceiasi foaie, pe care o avea in mana de doua ore si a zis "Da,la noi este, la Monitor,va rog intrati ca o chem imediat pe doamna doctor (numele il spusesem tot eu)". M-a asezat chiar confortabil,pana a venit doamna doctor.
Ei, ce ziceti? Nu-i asa ca pana la cei mari sunt "marii" mici?
Nu-mi spuneti,despre spaga,pt asistenta sefa.
In schimb am dat doamnei de serviciu, pt a putea ajunge cinci minute la pacient.
Apropo, stiti ca acea doamna,asistenta sefa, pana la 15 n-a dat nicio foaie de externare, spunand ca nu e doamna doctor pe palier ? Erau pe holul de la B de la ora 8, peste 15 oameni, care asteptau ori internare, ori externare. De la 14:50 pana la 15 i-a rezolvat pe toti."- Actele erau făcute cu mult mai devreme, am văzut asta, când eram în interior.
   Aşa scrisesem pe fb, Luni, 21 Ianuarie, asta adaug azi aici:



Nu că mă plâng, dar atât vreau să întreb:  vouă vi se pare normal ca aparţinătorii pacienţilor să fie poftiţi afară, pentru o jumătate de oră, de către unul dintre paznici (bodyguard sau ce-o fi fost)? Şi când spun afară, zic out, fuori, stradă, curte spital, aer, verdeaţă, beton, etc. Iar mai apoi, după acea jumătate de oră, aparţinătorii să fie ţinuţi pe scări? Aparţinători ai bolnavilor, care nu se pot deplasa, nu spun de cei, care au venit pentru un guturai. Şi nu doar aparţinătorii, ci şi pacienţi, care aşteptau internarea?
De ce li se spune oamenilor că li se face externarea la ora 11, cel târziu şi cineva să fie acolo, pentru a-i lua, când externările se fac cu multe ore peste? De ce trebuie să stai să păzeşti uşa, pentru a trimite bolnavilor, hainele necesare? De ce ...? Multe de ce-uri, dar cel mai mult mă-ntreb: de ce doar la etajul şase al Institutului Cardiovascular C.C Iliescu se întâmpla asta? De ce la celelalte etaje, oamenii aşteptau liniştiţi, în sala de aşteptare?! Momentan, n-am decât un răspuns: pentru că acolo, nu ieşise "domn profesor" să comunice astfel: "aici nu e hotel, nu e gară, afarăăăăăăăă!!!". Bun, am înţeles că domnul e mare, că a scris şi cărţi în domeniu, că predă şi altora, ceea ce practică, dar nu-nţeleg, de ce o astfel de atitudine?!


Niciun comentariu: